جمعی از دانش آموزان دبستان  های شهر تهران از رصدخانه ماهانی بازدید به عمل آوردند.

در این بازدید که  بیش از600 نفر از دانش آموزان،مسئولین و مربیان را شامل می شد، دانش آموزان در 3 روز و در هر روز  3 گروه  به ترتیب از بخشهای  آسمان نما، تلسکوپ های تعبیه شده در رصد خانه بازدید نمودند. سپس بازدید کنندگان  با حضور در سالن اجتماعات رصدخانه از سخنان سرکارخانم نادعلی مسئول رصدخانه ماهانی و مهندس وفا پیرامون علم نجوم ، نحوه رصد خورشید و ستارگان و استفاده هایی که از قدیم الایام تاکنون از دستاوردهای رصد ستارگان حاصل شده است استفاده نمودند.

لازم به ذکر است ایجاد رصدخانه و آسمان‌نمای ماهانی در سال 1387 مطرح و در سال 1394 طراحی آغاز شده و در نتیجه بررسی‌های میدانی مفصل چندجانبه، که ایجاد محیط آموزش نجوم برای محصلان دانش آموز و پذیرای علاقه‌مندان نجوم و آسمان شب بوده، در سال 1394 پروژه ساخت رصدخانه در طبقات ششم و هفتم ساختمان آموزشی دبیرستان مجتمع آموزشی شهید مهدوی آغاز شد که شامل رصدخانه و آسمان‌نما و کلاس‌های آموزش نجوم و سالن نمایشگاه که در مجموع با 400 متر زیربنا در دو طبقه اختصاص یافت.

یکی از مهم‌ترین برنامه‌های رصدخانه‌ی ماهانی، ترویج علم نجوم در بین دانش آموزان است. برگزاری بازدیدها با هدف آشنایی علاقه‌مندان با دانش نجوم و محیط علمی رصدخانه انجام می‌پذیرد. برنامه بازدید های عمومی شامل قسمت های زیر می باشد: