iB مجتمع آموزشی شهید مهدوی

مدرسه بین المللی IB

IBO سازمانی بین المللی است که در سال1968 درشهر ژنو  تاسیس گردید. این سازمان که در حال حاضر با چند هزار مدرسه در بیشتر از 150 کشور با هدف گسترش و ارائه الگوهای آموزشی،هزاران دانش آموز در سنین 3 الی 19 سال را پوشش می دهد. سه برنامه ی این سازمان با عناوینPYP  برنامه ی درسی دبستان،  MYP برنامه ی درسی راهنمایی و DP برنامه ی درسی دبیرستان می باشد.

در مدرسه IB پژوهش به عنوان اصلی ترین رویکرد آموزشی است که موجب ایجاد فرصت مشارکت فعالانه ی دانش آموزان در یادگیری و قبول مسئولیت در قبال آن است .

کمک به دانش آموزان در به کارگیری دانش قبلی خود جهت معنادار ساختن دنیای اطرافشان، برانگیختن آنها به کسب تجربه های نو و درنهایت فراهم ساختن زمان و فرصت کافی جهت تأمل بر روی آموخته هایشان و نهادینه ساختن آن می باشد. چنین رویکرد ساختارگرایانه ای به نظرات دانش آموزان و درک آن ها از محیط اجتماعی و طبیعی پیرامونشان احترام می گذارد و همیشه آن ها را تشویق به اصلاح و بازنگری الگوهای مربوط به چگونگی کارکرد جهان اطرافشان می کند.

در راستای تحقق به این هدف استانداردهایی در نظر گرفته شده است از جمله این استاندارد ها می توان موارد ذیل را بر شمرد:

  • ·        تدریس دانش آموز محوری
  • ·        تدریس پژوهش محوری
  • ·        استفاده از ابزار های نوین آموزشی

بکار گیری پیش ارزیابی حین کار و ارزشیابی نهایی رسالت IBO  پرورش دانش آموزانی جستجوگر ، دانش پژوه، دلسوزو با ایمان است. این سازمان می کوشد تا افرادی فعال و مهربان، و یادگیرندگانی مادام العمر پرورش دهد که نظرات و دیدگاه های مختلف را نیز درک کنند. تلاش ما بر آن است تا دانش آموزانی تربیت نماییم که “ویژگی های دانش آموز موفق” در آن ها متجلی گردد. منظور از ویژگی های دانش آموز موفق مهم ترین ویژگی هایی است که برای پرورش دانش آموزان مفید و موفق تعیین شده اند. این ویژگی ها عبارتند از: باایمان ،جستجوگر ،متفکر ،اجتماعی ،شجاع ،دانا ،مسئول ،دلسوز ،احترام گزار ،متعادل و اندیشه ورز .

 

   بیاموزیم تا رشد کنیم، رشد کنیم تا بیاموزیم

 هنگامی که مجتمع آموزشی شهید مهدوی را در سال ۱۳۶۸ پایه ‎گذاری کردیم، چشم‎ اندازی امیدبخش و بی انتها داشتیم. امروز مدرسه ما با برخورداری از تلاشی همگانی و شوقی سرشار، ریشه‌دار و استوار، نمایانگر چشم‌اندازی پیشرو از آموزش است و پیشگام در برنامه درسی و همه جانبه در ایران، همواره تلاش می‌کند که بهترین آموزش ممکن را برای فرزندان خود فراهم کند. آموزشی که به ندای درونی کودکان (رشد کنیم تا بیاموزیم، بیاموزیم تا رشد کنیم)، گوش فرا دهد.

 حاصل ثابت قدمی ما در دستیابی به چشم‌اندازی مشترک و آرمان‌گرا، مجموعه‌ای است که در آن ۳۲۰ همکار در فضای آموزشی با زیربنای ۱۵۰۰۰ متر مربع به بیش از ۱۷۰۰ دانش‌آموز پیش دبستانی تا پایان متوسطه ۲ (پیش دبستان دخترانه و پسرانه،مقطع دبستان دخترانه،متوسطه ۱ و ۲ در بخش دخترانه، واحد بین الملل) کمک می‌کنند تا در محیطی پویاو با نشاط در مسیر رشد و شکوفایی در حرکت باشند. از ابتدای کار، به آموزشی همه جانبه و فراتر از کتاب‌های درسی با رویکرد پژوهش محور پرداخته‌ایم و امکانات مدرسه، نقش مهمی را در برنامه‌های درسی ما ایفا کرده است.