پیام مسئول مجتمع آموزشی شهید مهدوی

پیام مسئول مجتمع

به نام پروردگار یکتا که به پیامبرش آنچه را که نمی دانست آموخت و سپس او را جانشین خود در زمین قرار داد که بالتعلیم ارسلت لما ارسلت.

از آغاز آفرینش،جهان در ذات خود تغییر و تحول را به همراه داشته است.این در حالی است که امروزه تغییرات دنیای انسانها بیش از پیش سرعت گرفته و بشریت از یک سو به سمت پیوستگی و از سویی دیگر به سمت گسستگی در حرکت است.پیوستگی از این جهت که ارتباط بین ملت ها و فرهنگ های مختلف فزونی یافته و گسستگی از این رو که پایداری معنوی،اجتماعی و زیست محیطی به چالش کشیده شده است.

داشتن زندگی موفق در چنین دنیایی،نیازمند آموزشی همه جانبه است،آموزشی که در محتوا و روش به تمامی ابعاد وجودی انسان توجه داشته باشد و رشد متعادل مادی و معنوی او را فراهم کند.تنها در سایه ی چنین آموزشی،حرکت انسان به سوی تکامل میسر است،انسان هایی تربیت می شوند که مسئولیت های سنگین جامعه را بر عهده می گیرند،انسانهایی آگاه و توانا که مسائل دنیای فردا را حل و در این راه پر مخاطره با دیگران همکاری می کنند.

این موفقیت زمانی حاصل می شود که خانواده و مدرسه در کنار هم و هماهنگ در روش ها و بینش ها موجبات چنین رشدی را فراهم ارند.در این راه،بسیار مهم است که خانه و مدرسه به ارزشهایی مشترک احترام بگذارند،مسئولیت های واقعیشان را بشناسند و با علاقه و تلاش در جهت رشد و یادگیری قدم بر دارند.