در بزرگداشت ربع قرن تلاش در مجتمع آموزشی شهید مهدوی، مسئول مجتمع خانم صدیقه مهدوی این موفقیت را مرهون همکاری و همیاری همکاران و اولیای دانش­ آموزان و دانش آموزان مجتمع از ابتدا تاکنون دانستند، اولیایی که در روزی دانش آموزان این مجتمع بودند و امروز فرزاندانشان در آن مشغول به تحصیل هستند.

ایشان ضمن اشاره به دریافت مجوز بین المللی IBO در زمینه روشهای نوین آموزشی اعلام کردند که روش­های نوین، محتوا را تعیین نمی کند، بلکه محتوای مناسب خاص فرهنگ کشور اسلامی مان و بومی فرهنگ کشورمان در این روشها جاری و ساری است.

خانم مهدوی در بخش دیگری از سخنان خود، مجتمع آموزشی شهید مهدوی را جزو اولین­ مدارسی در کشور دانستندکه همواره از روشهای نوین آموزشی استفاده کرده اند. ایشان «رشد همه جانبه» دانش­ آموزان را رسالت مجتمع دانسته و تاکید کردند که هدف این مجتمع هرگز به ورود دانش­آموزان به دانشگاه خلاصه نشده است، بلکه تربیت دانش­ آموزانی با مهارت و شایسته و با روانی سلامت اولویت اول مجتمع بوده است، اولویتی که البته یکی از نتایج آن ورود به دانشگاه های برتر کشور نیز هست.

بعد از سخنان خانم مهدوی دکتر بطحائی، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش به ایراد سخنرانی در این جمع پرداخت و ضمن تشکر از زحمات خانم مهدوی و دکتر مهدوی­ نیا ، این مجتمع را هدیه ای برای کل فرهنگ و آموزش و پرورش کشور دانستند.

ایشان در آسیب شناسی از وضعیت فعلی آموزش و پرورش کشور عدم تناسب پاسخگویی به نیازهای امروز و فردای دانش آموزان را یک مشکل دانستند و با اشاره به اینکه در بخش دولتی فرصت انطباق با نیازهای آموزشی با سرعت لازم در دنیای پرشتاب حاضر وجود ندارد، راه حل را سپردن این امور به بخش غیردولتی دانستند.

ایشان یکی از ویژگی های یک نظام آموزشی موفق را آن دانستند که زنگ تفریح و زنگ تعطیلی مدرسه آنقدر موجب شعف دانش آموزان نشود که گویا کلاس محیطی خسته کننده و کسالت آور برای آنان است.

معاون توسعه و مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش اشاره کردند که یکی از برجستگی های این مجتمع آن است که همواره تجربه هایش را در اختیار عموم علاقه مندان از سراسر کشور قرار داده است و در کارگاههای آموزشی خود، معلمان مناطق محروم کشور را آموزش داده است.

 

IMG_4535

جناب آقای دکتر بطحائی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش و

جمعی از مسئولان آموزش و پرورش کشور و مسئولان و معلمان مجتمع

IMG_4583

IMG_4560 - Copy

سخنرانی جناب آقای دکتر بطحائی

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش

IMG_4614

IMG_4588

رونمایی از کتاب« آموزش دوره متوسطه 1 با استانداردهای بین المللی» نوشته خانم مهدوی

IMG_4592

IMG_4579

IMG_4580 - Copy

IMG_4576

 IMG_4581 - Copy

IMG_4600