دانش آموزان مجتمع آموزشی شهید مهدوی موفق شدند مقام سوم مسابقه داستان نویسی به زبان فرانسه با عنوان “در قلب کلمات” را کسب کنند.

به گزارش روابط عمومی مجتمع آموزشی شهید مهدوی، دانش آموزان مجتمع آموزشی شهید مهدوی با شرکت در مسابقه داستان نویسی به زبان فرانسه با عنوان “در قلب کلمات” و نگارش داستانی در خصوص زندگی واقعی یک “زن موفق ایرانی”، از بین 600 دانش آموز از چهار قاره دنیا، موفق به کسب عنوان سوم این مسابقه شدند.

 

banner1

مسابقه “در قلب کلمات” از سوی انجمن زنان رهبر جهانی کمیته موناکو طرح ریزی شده است و در این دوره 26 کشور از جمله آلمان، بلژیک، کانادا، فرانسه، لوکزامبورگ، روسیه، موناکو، الجزایر، لبنان، مراکش و… در این مسابقه شرکت داشتند و تیم مجتمع آموزشی شهید مهدوی با حضور 22 نفر از دانش آموزان صاحب ذوق و قلم در رده سنی 13 تا 17 سال، با همت سرکار خانم دکتر خیاط و حمایت مسئولان و همکاران گرامی مجتمع در این مسابقه شرکت کردند.

محوریت این مسابقه “معرفی یک زن موفق” بود که دانش آموزان ایرانی با پرداختن به دغدغه های اجتماعی جامعه به سراغ سوژه‌ای اجتماعی رفته و زندگی و موفقیت‌های خانم زهرا رحیمی، مدیر جمعیت امداد دانشجويي_مردمی امام علی (ع) را به زبان فرانسه به رشته تحریر درآوردند.این جمعیت با مدیریت خانم رحیمی به فعالیت‌هایی در حوزه امداد و حمایت های مردمی می پردازد و هدف از فعالیت‌های این جمعیت همسان‌سازی شرایط زندگی برای کودکان محروم در ابعاد مختلف آموزشی و اجتماعی است. در آغاز، این جمعیت با تعداد اعضای اندک، کار خود را آغاز کرده و اکنون بعد از گذشت چند سال به عنوان یک سازمان غیردولتی با 36 مرکز و 10 هزار داوطلب از 3 هزار و 500 کودک مراقبت می کند و به آنها آموزش می دهد که با “عزت” زندگی کنند.

تیم دانش آموزی مجتمع آموزشی شهید مهدوی متشکل از : می گل محبی، تینا مردان، نوگل رمضانی، فرمهر سادات فاضلی، سروناز سپنج، نیکی سادات میرحسینی، مهسا طباطبایی مرادی، جیران خداداد، آناهیتا جعفری، حنا سادات حق شناس، یاسمن شکری آذر، آوا شکوهی، شهرزاد کتولی، نیکی کلانتری طالقانی، تبسم محمدیان، عسل منتخب، نیکی نجفی، آیلی آدی بیگ، نیکا ابویی، یاس فرزانه فر، نیکی فرویلی و پرنیان پورزاهد با پرداختن به قصه شکل‌گیری این جمعیت مردمی و همچنین به تصویر کشیدن زندگی خانم رحیمی در قالب داستانی کوتاه، نشان دادند که دانش آموزان ایرانی دغدغه های اجتماعی برایشان در اولویت است.

_MG_7559

همچنین با توجه به اینکه دیگر مدارس شرکت کننده از سراسر دنیا در این مسابقه مدارس مختلط بودند، ایران با حمایت سفارت فرانسه و به صورت استثناء در این مسابقه حضور داشت، که این امر خود نشان از حضور دختران و زنان ایرانی در عرصه های مختلف اجتماعی است و برخلاف تصور برخی از کشورهای غربی دختران و زنان ایرانی نه تنها دغدغه اجتماعی دارند بلکه با حضور مناسب در جامعه و فعالیت های مختلف اجتماعی تاکنون توانسته اند نقش موثری را در جای جای این سرزمین ایفا کنند.

شایان ذکر است، روز گذشته و همزمان با اعلام نتایج مسابقه “در قلب کلمات” مجتمع آموزشی شهید مهدوی طی مراسمی به منظور تقدیر از تیم دانش آموزی شرکت کننده در این مسابقه و پخش زنده مراسم اعلام نتایج نهایی، میزبان جناب آقای لوقان کریکه، وابسته بخش فرهنگی سفارت فرانسه در ایران، سرکار خانم واحدی نائب رییس هیات مدیره جمعیت امداد دانشجويي – مردمی امام علی (ع) و اولیای دانش آموزان شرکت کننده در این مسابقه بود.

در این مراسم سرکار خانم واحدی، نائب رییس هیات مدیره جمعیت امداد دانشجويي – مردمی امام علی (ع) در سخنانی با بیان بخشی از فعالیت های این جمعیت مردمی از محدودیت هایی که کودکان مناطق محروم با آن مواجه هستند گفت و عنوان کرد که استعدادهای این کودکان به دلیل شرایط زندگی شان نادیده گرفته می شود و این وظیفه ماست که به آنها کمک کنیم.

وی همچنین تاکید کرد که سلامت روان ما انسان ها در گرو شوق اجتماعی و تاثیرگذاری اجتماعی ماست و ما با گام برداشتن در این مسیر به خود و کودکان محروم برای درک معنای صحیح زیستن کمک می کنیم.

در ادامه این مراسم نیز سرکار خانم مهدوی با حضور در جمع دانش آموزان و آرزوی موفقیت های بیشتر برای آنها توصیه کردند که همواره با قلم خود واقعیت ها را به رشته تحریر در آورند.

_MG_7534

مؤسس مجتمع آموزشی شهید مهدوی همچنین با تشکر از تلاش اولیای گرامی گفت امیدوار است در آینده این دانش آموزان با کمک ایشان بتوانند گام های مؤثری در زندگی شخصی و اجتماعی خود بردارند.

در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر و هدیه از تلاش دانش آموزان شرکت کننده در مسابقه “در قلب کلمات” تقدیر شد و دانش آموزان به همراه والدین و مسئولین و میهمانان حاضر در مراسم، به تماشای پخش زنده اعلام نتایج نهایی این مسابقه از کشور موناکو نشستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *