1. موقع مطالعه صبر نکنید تا ساعت رند شود

* نگویید الان پنج دقیقه به شش است و من از ساعت شش شروع می کنم، یا نگویید الان ساعت چهار و بیست دقیقه است، راس ساعت چهار و نیم شروع می کنم. اگر همه این پنج، شش دقیقه ها جمع شود و ضرب در عمر ما شود خیلی زمان از دست می رود، بنابراین هر لحظه ای ولو ساعت شش و پنجاه و نه دقیقه هم باشد برای شروع کردن خوب است و لازم نیست صبر کنید تا ساعت بشود هفت. یک دقیقه جلو باشید بهتر است تا یک دقیقه عقب.

  1. موقع آغاز مطالعه، کاملا آماده باشید

* شما باید قبل از آغاز مطالعه، گرسنه و تشنه نباشید، تمام وسایل لازم تان کنارتان باشد، نباید برای آوردن یک چرک نویس، بار دیگر برای آوردن پرگار و بار دیگر برای آوردن جدول مندلیف از جایتان بلند شوید. گرما و سرمای اتاق و نور اتاق باید مناسب باشد.

  1. وقتی مطالعه می کنید، واقعا مطالعه کنید، موبایل، تلویزیون، آهنگ در حین درس گوش کردن و … تمرکز شما را می گیرد و ذهن شما مدام در رفت و آمد بین موضوعات مختلف حرکت می کند و تمرکز لازم را نخواهد داشت.
  2. برای بالا بردن تمرکز خود در حین مطالعه خلاصه برداری کنید، توجه کنید خلاصه برداری به معنای رونویسی از روی کتاب نیست.
  3. هر قدر هم احساس می کنید از کلاس و یا درس عقب تر هستید نگران نباشید، امتحان فرصتی است تا شما با سرعت مطالعه کنید و برای بعد از امتحانات به غافله درسی برسید.
  4. سوالات و برگه های امتحانی خودتان را از اول سال تا امروز حاضر کنید، اول ضعف های درسی تان را در این برگه های امتحانی پیدا کنید.
  5. نمونه سوالات سالهای گذشته را در پایان مطالعه خود به عنوان یک امتحان آزمایشی از خودتان بگیرید و اشکالات احتمالی خود را رفع کنید.
  6. هرچقدر هم که زحمت کشیده باشید اما اگر صبح امتحان خواب آلوده و گرسنه باشید، نمی توانید نتیجه خوبی بگیرید، بنابراین نکته ظاهرا بدیهیِ «به اندازه کافی بخوابید» و «صبحانه بخورید» را تکرار باید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *