معرفی:
ایجاد شرایط وفرصت هایی که رشد و پرورش خلاقیت ، استعداد و توانایی دانش آموزان را به تناسب شرایط فردی و علایق آنها فراهم نماید یکی از اهداف اساسی آموزش و پرورش است، لذا ایجاد زمینه هایی برای دانش آموزان علاقه مند و مستعد که با تلاش وکوشش در پرورش استعداد های خود در زمینه های گوناگون اهتمام دارند امری ضروری است.تشکیل انجمن هنری برای دانش آموزان و ایجاد فرصت های مناسب برای شناخت هر چه بیشتر مقوله هنر وحضور و مشارکت جمعی در انواع فعالیت های هنری یکی از بهترین راهکارها، برای تامین هدف فوق است. به عقیده کارشناسان :
 تجلی هوش و استعداد بیشتر در سنین پایین ظهور می‌کند و قسمت اعظم آن باید زیر ۵ سالگی پرورش یابد. هنر خلاقه و آزاد به ویژه نقاشی، مانند خواب و رویا به کودکان امکان می‌دهد تا آنچه از دنیای بیرونی کسب می کند تحلیل نموده و در رفتار و زندگی بروز دهد،هنر غیرمستقیم و آزاد به کودکان امکان تکامل و شناخت دنیای خارج را می‌دهد و سبب پرورش خلاقیت، پختگی ذهن کودک ورشد اجتماعی او می‌شود . همه این نکات موید آن است که اصحاب تعلیم و تربیت در قبال شکوفایی و پرورش استعداد های هنری کودکان و نوجوانان نقش و وظایف مهمی بر عهده دارند.
هنر در مجتمع آموزشی شهید مهدوی
 
 برگزاری کلاس­های هنر در رشته­های گوناگون و برای کلیه مقاطع سنی از برنامه­های جاری و همیشگی مجتمع آموزشی شهید مهدوی است که در طول سال تحصیلی و در ایام تابستان در قالب کلاس­های درسی و فوق برنامه اجرا می­شود و دانش­آموزان با توجه به استعدادها و علاقمندی­های خود در این کلاس­ها شرکت می­کنند. حضور در عرصه­های هنری داخلی و خارجی، شرکت در جشنواره­ها و مسابقات، برپایی نمایشگاه به مناسبت­های گوناگون، اجرای هنرهای نمایشی و…. بیانگر علاقمندی و حضور فعال دانش­آموزان و دبیران هنرمند مجتمع در این زمینه است. در بخش پیش­دبستانی آموزش هنـر مطابق با اصـول روش مونته­سوری انجام می­گردد و نوآموزان با توجه به علائق و توانایی­های فردی بصورت پایه­ای با رشته­های هنری آشنا می­شوند .در مقطع دبستان روال آموزش بگونه­ای پیگیری می­شود که علاوه بر حفظ علائق و تجربیات، کودکان با رشته­های جدید آشنا شوند و در رشته هایی چون نقاشی ، کاردستی ، سفال گری ، تصویر گری کتاب و … فعالیت نمایند. در مقطع راهنمایی رشته­های معرق، کار روی مس، نقاشی، خوشنویسی، تئاتر و طراحی لباس و پارچه توسط مربیان متخصص آموزش داده می­شود و دانش­آموزان با توجه به علاقه و استعداد در یکی از رشته­های فوق آموزش می­بینند.
در مقطع دبیرستان به دلیل تراکم مطالب درسی و آموزشی، کلاس­های پژوهش و تحقیق برگزار می­شود و دانش­آمــوزان علاقمنــد، می­تواننـــد پژوهش­های هنری را نیز به عنوان موضوع انتخاب نموده و در این زمینه فعالیت نمایند. ایجاد انجمن هنری مجتمع و عضویت دانش آموزان فعال و هنر مند در این فعالیت رسانه ای،زمینه تحقق اهداف آموزشی و پرورشی در عرصه هنر را هر چه بیشتر تامین می نماید.
اهداف انجمن هنری مجتمع :
– شناسايي و استعداد یابی دانش آموزان هنر مند وفعال
– هدایت دانش آموزان در استفاده صحیح از سایت های هنری و ایجاد فرصت دستیابی دانش آموزان به آثار جدید هنری
– پرورش استعدادهاي هنري در رشته های گوناگون
–  تهيه فراخوان ها و برگزاري نمايشگاه هاي هنري
-برگزاري همایشها ، دعوت از هنر مندان و تجزيه و تحليل آثار
–  تهیه آرشیو و نمایشگاه دائمی هنر در مجتمع
– ایجاد فرصت برای چاپ و انتشار  آثار هنري دانش آموزان
انجمن هنری مجتمع آموزشی شهید مهدوی از همکاری و مشارکت کلیه دانش اموزان و اولیاء هنرمند و فعال استقبال می نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *